ads

Isnin, 10 Jun 2013

Hina Nabi Muhammad s.a.w

assalamualaikum



  Berita yang amat mengecewakan seluruh umat islam ,kenapa ada yang sanggup berbuat demikian .
identiti individu telah pun di kenal pasti ,dua individu yang didakwa menghina nabi Muhammad S.A.W melalui laman sosial facebook.

  Jumaat lalu, dua akaun Facebook menggunakan nama ‘Calvin Gani’ dan ‘Rakyat Anarki’ mencetuskan kemarahan umat Islam di negara ini apabila memaparkan kenyataan menghina nabi.

 Perbuatan ini perlu dibendung kerana akan mencetuskan kemarahan dan keharmonian antara agama terjejas. kata  menteri di jabatan perdana menteri . ini salah satu perbuatan yang sangat biadap dan individu terbabit perlu dikanakan tindakan ang sewajarnya ,ujarnya  Datuk Seri Jamil Khir Baharom.

  Kementerian Komunikasi dan Multimedia memandang serius kes penyalahgunaan Internet di negara ini , terutama sekali berbaur hasutan dan fitnah yang boleh menimbulkan keresahan dan memarahan rakyat ,ujarnya Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek 

baca selanjutnya disini >> http://peraktoday.com/?p=120163

Antara negara yang mengharamkan akses Facebook ialah China, Vietnam, Syria, Iran, Pakistan, Korea Utara dan Uzbekistan - Bernama

*jangan lah bersikap kurang ajar atau biadap denagn menghina Nabi Muhammad SAW atau sesiapa sekali pun dan menyalahguna laman sosial . 
*Sedih dengan sikap individu yang macam ni sanggup menghina Nabi kita apa puncanya ??..   

note : kalau ada salah silap tolonglah tunjuk ajar dan komen yang membena amatlah diperlukan .terima kasih :)
  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan